“I’m in the swim”, is the name of the project which MediaGo has given us. The aim is to study youngsters employment situation in Europe, basing the findings on researches and statistics.
The
idea is to have an expert knowledge of this subject that can be used
for creating one or multiple videos.
“I’m
in the swim”, c’est le nom du projet que nous a confié la
fondation MediaGo. Le but : étudier la situation de l’emploi des
jeunes en Europe en se basant sur des recherches et des statistiques.
L’idée
est de maîtriser suffisamment le sujet pour créer une ou des vidéos.
So, our first month of work was only established on researches conducted online. To be “in the swim”, we started to collect information about the labour market for young people aged between 18 and 30 years old. Our first impression? The statement is sad, but it’s not a surprise… Because of the crisis, there is an inadequate relationship between studies and labour market, etc.
Notre
premier mois de travail a donc été principalement constitué de
recherches sur le web.
Pour
nous mettre dans le bain, nous avons commencé par nous renseigner
sur l’état du marché du travail pour les jeunes de 18 à 30 ans.
Notre première impression ? Le constat est triste, et ce n’est pas
bien étonnant… La faute à la crise, l’inadéquation entre les
études et le marché, etc.
Our first presentation about the project (March, 10th)
|
And
to understand more about the aim of our work, we wanted to know the
answer to the following questions:
*
What is our target? (interns, young graduates or companies)
*
For what reason is the research being conducted?
Après avoir épuisé Google de nos mots-clés, nous avons créé notre première présentation (via le Powerpoint de Google) et, un matin, nous l’avons montré à
quelques amis de MediaGo. Un bon exercice pour nous exprimer en
anglais :)
Et,
pour mieux comprendre le but de notre travail, nous avons voulu
savoir :
*
Quelles sont nos cibles ? (stagiaires, jeunes diplômés ou
entreprises)
*
Pour quelle raison devons-nous constituer ces recherches ?
Step
by step, the project become clearer. Now we know that we have to
focus on young graduates (or students who will soon be graduates) and
companies in the sector of marketing, communication and media. We
have to know all the expectations of all parties concerned, to be
able to provide better advice for young people in their job-seeking.
Petit à petit, le projet devient plus clair. Nous savons que nous devons
nous concentrer sur les jeunes diplômés (ou les étudiants qui le
seront bientôt) et les entreprises dans le secteur du marketing, de
la communication et des médias. Nous devons connaître les attentes
des uns et des autres pour mieux conseiller les jeunes en recherche
d’emploi.
I
think that our strong point is the fact that Delphine and I complete
each other in our skill set.
Her
experience in marketing and her knowledge about statistics and
benchmarking are really useful for the project. My own knowledge is
rather focused on interviews and writing, video and audio related
tasks.
Notre
point fort est, je pense, le fait que Delphine et moi sommes toutes
deux complémentaires. Son expérience dans le marketing et sa
connaissance des statistiques et du “benchmark” sont très utiles
dans le projet. Moi, je suis plutôt branchée interviews et écriture,
vidéo et audio.
Ophélie
Ophélie
***
Our program for March/April
March 2014
* 1st week to 3rd week
Researches : collecting academic sources, articles, data
* 4th week
Gathering companies : communicational/marketing companies, making a database
Gathering schools, institutes : Hungarian universities, colleges / international universities, colleges, making a database
Gathering companies : communicational/marketing companies, making a database
Gathering schools, institutes : Hungarian universities, colleges / international universities, colleges, making a database
April
2014
*
1st week to 4th week
Gathering
companies : communicational/marketing companies, making a database
Gathering schools, institutes : Hungarian universities, colleges / international universities, colleges, making a database
Gathering schools, institutes : Hungarian universities, colleges / international universities, colleges, making a database
*
3rd week
Writing
a contact letter for companies and young people
*
3rd week and 4th week
Preparing
a questionnaire : making a survey for students, and another one for
companies/employers
No comments :
Post a Comment