Wednesday, April 23, 2014

[EVS Project] ÁVF Jobfair : we did it! (video inside)

 

It was on Wednesday, the 16th of April. We went to a university in Buda, named ÁVF (or most longer: “Általános Vállalkozási Főiskola”) with our coordinator and two colleagues from MediaGo Foundation.
Students of the university had organised a jobfair for this day. Along the morning, Delphine and I asked young Hungarians because of our project, while our colleagues were on the stand.
Our aim is not a secret, if you know our project a little bit, you know that we’re still looking for emails for our database. 

C’était mercredi 16 avril. Nous nous sommes rendues dans une université de Buda nommée ÁVF (ou plus longuement : “Általános Vállalkozási Főiskola”) avec notre coordinatrice et nos deux collègues de la fondation MediaGo.
Les élèves de l’université ont organisé ce jour-là un salon de l’emploi. Toute la matinée, dans le cadre de notre projet, Delphine et moi avons démarché les jeunes Hongrois tandis que nos collègues tenaient le stand.
Notre but est sans surprise. Si vous connaissez un peu notre projet, vous savez que nous cherchons toujours des e-mails pour notre base de données.


Delphine was more at ease than me for that exercise. “It’s so easy here!” she told me, her data sheet was full in less than 20 minutes.For me, it was more complicated. In the beginning I didn’t trust myself and I was looking for words. But with Zita and Diána along my side, I quickly felt reassured.

Delphine était plus à l’aise que moi pour l’exercice. “C’est trop facile ici !”, disait-elle, son tableau rempli en moins de 20 minutes. Pour moi, c’était plus compliqué. Je ne me sentais pas très sûre de moi et je cherchais beaucoup mes mots. Mais avec Zita ou Diána à mes côtés, je me suis sentie vite rassurée.

Our lovely colleagues!

We could collect a lot of contacts during this event.
Next step? Universities, again. And we have to start the collecting companies as well.

Nous avons pu collecter un grand nombre de contacts lors de cet événement.
Prochaine étape ? Des universités, encore. Et la collecte de contacts pour les entreprises.


No comments :

Post a Comment